Nikt nie rodzi się liderem. Liderami się stajemy!

16 stycznia 2020

Zastanawialiście się kiedyś, jaki powinien być kierownik marzeń? Czy wystarczy, że jedynie nadzoruje pracę zespołu i wyznacza zadania, a potem je rozlicza?

Oczywiście, że nie! Obecnie kierownikom, nazywanym również managerami, stawia się poprzeczkę znacznie wyżej niż jeszcze niedawno. I nie chodzi wyłącznie o oczekiwania od dyrektorów i zarządów firm, ale przede wszystkim o oczekiwania członków zespołu.

Na organizowanych szkoleniach przez PassionHR liderzy zespołów uczą się, jak rozwijać umiejętności, które pomagają im w efektywnym zarządzaniu.

– Rola managera staje się coraz trudniejsza i stawiane są przed nim coraz bardziej wymagające zadania. Stała się również trudniejsza ze względu na to, że manager musi mieć szeroki zestaw kompetencji i stale się rozwijać. Z jednej strony musi dbać o interesy firmy i realizować jej cele, z drugiej powinien być wsparciem dla swojego zespołu. To jest jedno z trudniejszych zadań. Manager musi znać swój zespół. Ta wiedza pozwoli mu zarządzać. Jest również pośrednikiem pomiędzy zarządem a pracownikami – mówi Izabela Bierlet, właścicielka PassionHR, trenerka i doświadczony szkoleniowiec.

Jak zostać liderem marzeń?

Wśród poruszanych na szkoleniach tematów, szczególna uwaga zwracana jest na te dziedziny, które znacząco wpływają na rozwój osobisty każdego z uczestników. Poznają oni tajniki efektywnego zarządzania i zarządzania sobą w czasie. Jeśli pracownik kieruje pracą zespołu, powinien wiedzieć, jak wyznaczać cele sobie i innym, żeby ich osiąganie było możliwe i dawało maksymalnie dobre rezultaty. Istotne jest więc organizowanie i przydzielenie pracy, a także delegowanie zadań. Nie można zapominać o motywowaniu i wspieraniu zespołu. Bez tych umiejętności, kierowanie pracą nawet najbardziej pracowitych i utalentowanych osób, nie da długofalowych efektów.

Jak cię widzą, tak cię piszą

Wśród zadań, jakie wykonują uczestnicy warsztatów, są również i takie, które skupiają się na nauce właściwej komunikacji oraz dbaniu o wizerunek swój i firmy. Obydwie te sfery są ze sobą ściśle związane, więc wysokie kompetencje komunikacyjne mają często decydujące znaczenie o tym, jak dana osoba lub firma są postrzegane przez innych. A to z kolei przekłada się na cele biznesowe.

Warto również wspomnieć o konieczności ciągłej nauki i systematycznym szkoleniu się. Realia na rynku pracy zmieniają się w bardzo szybkim tempie i dobrze jest dotrzymać mu kroku.