Pobierz darmowego ebooka "5 skutecznych sposobów na rekrutację online"

Publikacja ogłoszenia o pracę, czyli o tym jak nie strzelać ślepakami.

10 czerwca 2020

Publikacja ogłoszenia o pracę, czyli o tym jak nie strzelać ślepakami.

Czy znasz określenie drzwi Normana?

Drzwi Normana to produkt, który został zaprojektowany w sposób nieintuicyjny. Użytkownik nie wie w jaki sposób powinien z niego korzystać lub robi to w odwrotny sposób: zamiast ciągnąć za klamkę pcha drzwi lub na odwrót – zamiast pchać cięgnie za klamkę. Znasz to uczucie, prawda? 😊

Często popełnimy ten sam błąd co projektanci drzwi Normana, nie skupiamy się na tym kto jest użytkownikiem końcowym naszych treści, działamy schematycznie co skutkuje tym, że nasza publikacja nie trafia do właściwego odbiorcy. Tracimy czas na przeglądanie setek CV, odbywany kilkanaście spotkań rekrutacyjnych i nadal nie znajdujemy osoby na wakatowane stanowisko. A czas to pieniądz. 😊
W rekrutacji jest tak jak w sprzedaży, kluczem do sukcesu jest poznanie potrzeb naszego kandydata.

O co powinniśmy zadbać przed publikacją ogłoszenia, podpowiem w kilku krokach:

Poznanie naturalnego środowiska pracy.

Porozmawiaj z bezpośrednim przełożonym kandydata i przyjrzyj się jak wygląda praca osób na analogicznym stanowisku, rób notatki żeby nic Ci nie umknęło.

Określenie Persony naszego kandydata.

Odpowiedz na pytania: Kim jest kandydat, którego szukasz i kogo chcesz zatrudnić? W myślach narysuj jego portret, określ jakie wartości, postawy reprezentuje; które umiejętności i jak długie doświadczenie posiada; którą grupę zawodową reprezentuje. Na Facebooku zapisz się do grup, które zrzeszają poszukiwane przez Ciebie osoby; śledź i bądź zawsze na bieżąco.

Spisanie korzyści.

Odpowiedz na pytania: jakie korzyści będzie miał kandydat z pracy na tym stanowisku? Dlaczego warto pracować w Twojej firmie? Czym wyróżnia się Twoja firma jako pracodawca? Za co cenisz swojego pracodawcę?

Określenie miejsca publikacji oraz grupy docelowej.

Google niech będą dla Ciebie inspiracją, bądź kreatywny w dotarciu do Twojego kandydata.

Zredagowanie wyróżniającej się treści i grafiki, która przyciąga uwagę.

Nie zapominaj o tym, do kogo ma trafić Twoje ogłoszenie, jego formę dopasuj do miejsca publikacji i grupy docelowej. Co o Twoim ogłoszeniu myślą inne osoby, poproś kolegów z innych działów o sugestie.

A Ty w jaki sposób docierasz do kandydatów? Zapraszam do dzielenia się dobrymi praktykami.


PassionHR

Skontaktuj się z nami!

biuro@passionhr.pl

+48 735 038 317