Pobierz darmowego ebooka "5 skutecznych sposobów na rekrutację online"

Dekalog profesjonalnego rekrutera

25 sierpnia 2020

Na rynku usług pojawia się coraz więcej agencji rekrutacyjnych lub firm świadczących takie usługi. Przy tak dużej konkurencji trzeba się naprawdę wyróżniać, aby być rozpoznawalną marką. Wbrew pozorom, nie jest to proces ani łatwy, ani szybki. Latami pracuje się na dobre imię firmy i własne. Badanie satysfakcji klientów PassionHR oraz kandydatów biorących udział w prowadzonych przez nas procesach rekrutacyjnych pokazało, że ta współpraca jest oceniana bardzo wysoko. Wśród często wymienianych zalet współpracy wymieniany był profesjonalizm. Co oznacza profesjonalizm w kontekście pracy rekrutera?

Po pierwsze – zaufanie

Coraz więcej firm decyduje się na zewnętrzne wsparcie procesów rekrutacyjnych. O tym, jakie korzyści wynikają z takiej współpracy można było przeczytać w wywiadzie z jednym z  naszych klientów. Pamiętajmy jednak, że w pracy rekrutera ogromną wartość stanowią nie tylko relacje z klientami, ale także z kandydatami.

Dla osób poszukujących pracy, każda rozmowa kwalifikacyjna wiąże się ze sporym stresem i pokładanymi nadziejami w znalezienie nowej pracy. Z kolei dla firmy w proces rekrutacyjny wpisane są oczekiwania co do znalezienia dopasowanego pracownika. Jeśli ktoś już nam – rekruterom – zaufał, nie możemy go zawieść. Mam na myśli zarówno kandydatów, którzy decydują się na udział w procesie rekrutacji, jak również klientów, którzy takie procesy nam powierzają. Czy jest jedna złota zasada, która nam powie, jak należy postępować, żeby każda ze stron była zadowolona? Myślę, że nie, a rolą rekrutera jest indywidualne podejście do każdego kandydata czy klienta oraz umiejętność wydobycia z tej współpracy tego, co tylko najlepsze.

Po drugie – zaangażowanie

Działamy profesjonalnie – to jedna z naszych firmowych wartości i drogowskaz pokazujący nam, jakie standardy obowiązują w naszej firmie.

Profesjonalizm to dla mnie przede wszystkim zaangażowanie w każde zadanie. Sprawia ono, że działam na 100%.  W czym przejawia się ta wartość w mojej codziennej pracy? W ciągu lat pracy jako rekruter stworzyłam sobie dekalog profesjonalnego rekrutera, którym chętnie się z Wami dzielę.

Dekalog profesjonalnego rekrutera, czyli 10 kroków do sukcesu

1. Zawsze przygotuj się do rozmowy.
Szanuj czas swojego rozmówcy. Mam na myśli tu zarówno przygotowanie do rozmowy z klientem, jak również z kandydatem.

2. Zachowaj poufność procesu.
Jeśli już klient lub kandydat nam zaufał, musimy dać mu poczucie bezpieczeństwa, że wszystkie informacje przekazywane podczas współpracy są bezpieczne i nie będą wykorzystywane do innych celów.

3. Chroń dane osobowe.
Pamiętaj o RODO i o to, aby każde działanie było z nim zgodne.

4. Zadbaj o transparentność procesu.
Nie zatajaj żadnych faktów we współpracy z klientem. Pozwól na poznanie zasad współpracy. Kandydatowi udzielaj informacji rzetelnych, zgodnych z prawdą tak, aby wiedział, na co decyduje się biorąc udział w rekrutacji.

5. Ciągle poszerzaj wiedzę i kompetencje, dziel się wiedzą z innymi.
Śledź literaturę branżową, wybierz się na konferencję, napisz artykuł specjalistyczny.

6. Badaj satysfakcję klientów i kandydatów.
Ocena jest po to, żebyś wiedział, co robisz dobrze, a co wymaga jeszcze pracy.

7. Nie mów źle o konkurencji.
A najlepiej o nikim nie mów źle 🙂 Wspieraj innych i czerp z ich działań inspirację.

8. Każdy klient i kandydat jest tak samo ważny.
Nie dziel klientów i kandydatów na tych „lepszych” i „gorszych”. Każdy, kto Ci zaufał, zasługuje na to, aby go traktować w taki sam sposób.

9. Dbaj o zbudowane już relacje.
Nie pal mostów, a po każdym zakończonym procesie pozostań w kontakcie z klientem i kandydatem.

10. Dotrzymuj słowa.
Dotyczy to każdego aspektu współpracy, bądź terminowy i rzetelny.

Codzienne stosowanie się do tych zasad sprawiło, że moja praca jest postrzegana przez klientów i kandydatów jako profesjonalna. Badanie satysfakcji klientów PassionHR wykazało, że 9 na 10 naszych klientów jest bardzo zadowolonych ze współpracy z nami i chętnie poleciłoby nasze usługi innym. Tak samo wysoko ocenili nas kandydaci – 9 na 10 kandydatów poleciłoby innym udział w procesie, który prowadzimy.

Jeśli więc szukasz partnera, któremu będziesz mógł zaufać i powierzyć proces rekrutacyjny lub szukasz wsparcia przy zmianie pracy, napisz do mnie. Gwarantuję profesjonalizm i skuteczność.


Anna Pajęcka

Koordynator działu rekrutacji

anna.pajecka@passionhr.pl

+48 664 940 621